IMG 20231222 121657 (Kopiowanie)

IMG 20231222 121708 (Kopiowanie)

IMG 20231222 121714 (Kopiowanie)

IMG 20231222 121718 (Kopiowanie)

IMG 20240119 102911 (Kopiowanie)

IMG 20240125 084036 (Kopiowanie)

 

IMG 20231222 121623 (Kopiowanie)

 

dyplom 16 1

dyplom 15 1

dyplom 14 1

dyplom 13 1

dyplom 12 1

dyplom 11 1

dyplom 10 1

dyplom 9 1

dyplom 8 1

dyplom 7 1

dyplom 6 1

dyplom 5 1

dyplom 4 1

dyplom 3 1

dyplom 2 1

dyplom 1 1

Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych przy DPS w Matczynie

RENATA REJNOWSKA

 

NAUCZYCIELE

 

Antoniak Agnieszka

Babut Justyna

Bartoś Barbara

Bielecka Justyna

Błasik Edyta

Borowiec Agnieszka

Chołody Urszula

Chwaszczewska Joanna

Drążyk Wojciech

Frąk–Tuziemska Aneta

Gostyńska–Szłapa Ewa

Kalicka Mariola

Kamińska Renata

Kania Kamil

Makuch Małgorzata

Niedźwiecka Izabella

Niedźwiedź Leszek

Orłowski Dariusz

Orzeł Katarzyna

Ozimek Sabina

Piłat Agnieszka

Reszka Jarosław

Saczuk Elżbieta

Socha Barbara

Turzyniecka Katarzyna

Twardowska Iwona

Wasyluk Irena

Wojtaszko Edyta

Woźnicka Anita

Wójtowicz Adam

Wójtowicz Dariusz

Zespół Szkół Specjalnych przy DPS w Matczynie jest publiczną placówką oświatową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarko-wanym, znacznym oraz głębokim. Działa od październi-ka 1997 roku. Uczniami szkoły są mieszkańcy DPS oraz dzieci i młodzież dowożona z domów rodzinnych. Zaję-cia prowadzi wysoko wykwalifikowana kadra pedago-giczna, która systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i doskonali warsztat pracy. Działania szkoły wspomaga doświadczony personel administracji i obsługi.

Szkoła posiada:

  • oddział przedszkolny
  • zespoły edukacyjno-terapeutyczne
  • zespoły rewalidacyjno-wychowawcze na poziomie szkoły podstawowej i klasy przysposabiające do pracy
  • w sytuacjach szczególnych nasi uczniowie objęci są na-uczaniem indywidualnym

Szkoła oferuje:

  • wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka oraz wspieranie jego rodziny
  • różnorodne zajęcia pozalekcyjne, w tym opiekuńczo--wychowawcze, w ramach zajęć świetlicowych (świe-tlica zapewnia opiekę w godzinach od 8.00 do 16.00)
  • zajęcia logopedyczne i komputerowe
  • autorskie projekty edukacyjno-integracyjne tworzone z myślą o uczniach

Dysponujemy:

  • nowoczesną bazą dydaktyczną
  • komputerową pracownią logopedyczną
  • dobrze wyposażoną pracownią przysposabiającą do pracy
  • salą do terapii metodą integracji sensorycznej

Metody jakie wykorzystujemy w pracy z uczniami Wieloletnie doświadczenie pozwala nam dopasować metody i formy pracy do indywidualnych potrzeb i moż-liwości uczniów. W pracy wykorzystujemy wiele metod, m. in. alternatywne metody komunikacji wspomaganej, arteterapię, muzykoterapię, metodę integracji senso-rycznej, choreoterapię, metodę kinezjologii edukacyj-nej, metodę Weroniki Sherborne, Metodę M. Montesori oraz wiele innych. Odpowiadając na potrzeby naszych uczniów od kilku lat realizujemy zajęcia wyjazdowe (hala sportowa, basen, zajęcia florystyczne, zajęcia kulinarne). Każdego roku aktualizujemy ofertę tak, aby odpowiada-ła zainteresowaniom uczniów.

Z życia naszej szkoły

Uczniowie naszej szkoły biorą udział nie tylko w życiu szkoły, ale i regionu. Uczestniczą w olimpiadach spor-towych, przeglądach teatralnych, konkursach plastycz-nych i recytatorskich oraz imprezach integracyjnych organizowanych na terenie szkoły i poza nią. Zdobywają nagrody i wyróżnienia.

Naszą działalność wspiera prężnie działające przy szko-le Stowarzyszenie Integracji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną „Oligus”, którego członkami są pracownicy szkoły. Stowarzyszenie pozyskuje dodatkowe środki fi-nansowe m.in. na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz wycieczki krajoznawcze dla uczniów.

Nasza szkoła to placówka, w której każdemu dziecku pomagamy odnaleźć tkwiący w nim „skarb” i rozwinąć go w miarę indywidulanych możliwości. Pracujemy jako zespół, którego celem jest wielokierunkowy rozwój  wiedzy, umiejętności i postawy uczniów, satysfakcja ro-dziców oraz uznanie w środowisku lokalnym. Naszym wychowankom zapewniamy wysoką jakość kształcenia, poczucie bezpieczeństwa, klimat życzliwości oraz boga-tą ofertę zajęć wyjazdowych.

Nasza szkoła zapewnia przebywającym w niej dzie-ciom i młodzieży indywidualne programy edukacyjne, poszanowanie ich praw, przyjazną atmosferę oraz bez-pieczeństwo podczas pobytu w placówce. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom i rozwijając pasje naszych uczniów organizujemy m. in. zajęcia koła teatralnego, plastycznego, informatycznego i zajęcia z biblioterapii.

Jesteśmy placówką położoną na terenie starego parku przez co podopieczni mają zapewniony naturalny kon-takt z przyrodą.

ZASADY REKRUTACJI W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH

PRZY DPS W MATCZYNIE

REKRUTACJA TRWA PRZEZ CAŁY ROK  !!!

REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO, SZKOŁY PODSTAWOWEJ LUB SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY ODBYWA SIĘ NA PODSTAWIE DOKUMENTÓW:

  • Wniosku rodzica o skierowanie dziecka do szkoły złożonym w starostwie powiatowym właściwym według stałego miejsca zamieszkania dziecka.
  • Skierowania ucznia do szkoły wydanego przez Starostwo Powiatowe w Lublinie.
  • Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
  • Podania o przyjęcie ucznia do szkoły podpisane przez rodzica lub opiekuna prawnego/Wypełniony kwestionariusz osobowy ucznia.
  • Karty zdrowia ucznia i dokumentacji medycznej w przypadku leczenia specjalistycznego.

REKRUTACJA NA ZAJĘCIA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ODBYWA SIĘ NA PODSTAWIE DOKUMENTÓW:

  • Skierowania/zgody  na organizację zajęć wydanego przez starostwo powiatowe właściwe według stałego miejsca zamieszkania dziecka.
  • Opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydaną przez poranię psychologiczno-pedagogiczną.
  • Podania o przyjęcie na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

DOKUMENTY DO POBRANIA

  1. Kwestionariusz osobowy ucznia
  2. Podanie o przyjęcie na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  3. Podanie o przyjęcie ucznia do Zespołu Szkół Specjalnych przy DPS w Matczynie
  4. Wniosek o skierowanie dziecka do szkoły specjalnej
  5. Wniosek o skierowanie dziecka na zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze
  6. Wniosek o skierowanie dziecka na terapię wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

OSOBY ZAINTERESOWANE ZAPISANIEM DZIECKA

DO NASZEJ PLACÓWKI PROSIMY O KONTAKT

 

sekretariat szkoły - 81 516 24 00